2e maand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van iris maden - WaarBenJij.nu 2e maand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van iris maden - WaarBenJij.nu

2e maand!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg iris

06 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoihoi!

Ben vandaag een beejte inspiratieloos, maar heb eindelijk weer ff tijd, dus weer een verhaaltje!

Vorige week heb ik een training Robin nest zoeken gehad. Was echt leuk! Was aan de oostkust hier 2 uur rijden vandaag (Tawharanui), dus de natuur was echt totaal anders! Was wel leuk om een keer wat anders te zien. Ook hebben we 3 nesten gevonden. 1 met eieren en 2 met chicks, waarvan we er 2 bandjes om gegeven hebben, was een leuke en leerzame ervaring!

Helaas ben ik die avond ziek geworden en dat hield niet op tot die dinsdag erna. Dus die dagen heb ik vrij weinig gedaan. Ben zondag wel het bos in geweest, maar merkte al snel dat dat geen goede keuze was, dus ben maandag en dinsdag op kantoor gebleven.

Dodnerdag 2 oktober heb ik diner gehad met een stel dat 4 jaar geleden naar NZ is gekomen. Ze zijn nu 42 en 44, dus z spraken nog vloeiend Nederlands! Was echt raar om in NZ Nederlands te praten, merkte al wel dat we allemaal naar NEderlandse woorden aan het zoeken waren :P Erg grappig! Maarw as kei gezellig, dus voor herhaling vatbaar!

Zaterdag 4 oktober zou ik naar Rangitoto Island gaan, maar dat was gecanceld omdat het stormde, beetje jammer. Maar toen zijn we met de familie hier gaan zwemmen, was weer lang geleden, maar erg leuk! Ze hadden ook een toffe glijbaan, dus ik vermaakte me prima!
De zondag ben ik naar Ben geweest (gast die ik vorige week vrijdag in de kroeg onmoette). We zijn eerst naar Piha beach geweest, dat was echt onwijs mooi!! Mooiste strand ooit, dus daar ga ik zeker nog n keer terug naar toe!
Vnamorgen eindelijk een goeie therapie gevonden voor mn rug!! Was een uur pijnlijden, maar t voelt al een stuk beter! Hier ga ik dus vaker naar toe.

Verder ben ik begonnen aan een puzzle van 1000 stukjes. Dacht die krijg ik nooit af, maar 1 week later en hij is al bijna klaar! Opzoek naar de volgende hobby dus..
Ook heb ik een lieve kaart van t thuisfront gehad :D Altijd goed voor de motivatie. Nog 24 dagen :D !!!

En ik ben voor t eerst alleen op pad geweest! Mn stagebeleider had voldoende vertrouwen in mij, dus ben van de week 3 dagen alleen de bossen in gweest. Kan nu dus eindelijk echt beginnen aan mn opdracht! Ben per dag ongeveer zo'n 6 uur door het bos aan het struinen, stik vermoeiend, maar wel tof!

Ik ben net klaar met appeltaart maken, hij zit nu in de oven, dus hopelijk lukt 't! Tis de eerste keer, dus we zullen t zien...
Gister heeft Fara (homestay moeder) een lolly cake gemaakt. En 1x raden wat er NIET in zit... Lollys!!! Echt apart... Boter, suiker, marsmellows enzo.. maar geen lollys.. achja, hij is leker, dus dan ist goed he ;)

Nou, verder heb ik toch echt vrij weinig te melden, behalve dat het hier nog steeds veel te veel regent, maar we gaan de goeie dagen tegemoet! Vorig weekend is namelijk de klok al verzet :D
Ik ga mn appeltaart s ff checken.
Tot snel weer!

  • 06 Oktober 2014 - 08:28

    Daddy:

    Hoi Iris,
    Wil je alvast een groot stuk appeltaart voor me bewaren.???
    Jammer van het soms wat mindere weer, maar je hebt dan toch uiteindelijk wat van de Robin weten te vinden. Zorg je er wél voor, dat jezelf de weg weer weet terug te vinden!!!!!
    Met jou vermogen is die puzzel van 1000 stukjes véél te gemakkelijk. Zou het niet eens tijd worden dat je wat moeilijkers op zoekt??
    Klinkt heel raar, als je na een korte periode nu al naar Nederlandse woorden moet zoeken.
    Wij zullen je wel even wat bijscholen als we bij jou zijn.
    Zorg goed voor jezelf en geniet van alles wat op je pad komt.

    Loves, Your Daddy,

  • 06 Oktober 2014 - 11:14

    Evelien:

    hee hee,

    Zoeken naar Nederlandse woorden? Zeg Iris toch!!! Wat moet dat zijn als straks heel Schiphol vol staat voor jou! Ga maar weer oefenen dan! Hahaha

    Alleen op pad! Pfff weer een stap verder! Knap hoor. Het geeft je wel ruimte om je onderzoek helemaal eigen te maken. Je zal een hoop leren.
    Het is echt leuk om alles te lezen.

    En wat fijn dat de nederlanders die er zijn jou uitnodigen! Super cool.
    Inderdaad lekker weer je eigen taaltje en een ander gesprek.

    Nog even en jou lieve papa en mama komen naar je toe!
    Geniet daarvan!

    Kus

  • 09 Oktober 2014 - 22:55

    Adri V. Genk.:

    Iris,
    Misschien praat je straks wel Nederlands met ,n accent.
    En wat de appeltaart betreft bak gewoon ,n nieuwe voor je ouders
    dan is hij zeker vers.
    Succes met je stage en tot het volgende verslag.
    Gr.A3v.G.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

iris

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 10080

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 15 December 2016

ff niks!

24 Juli 2014 - 07 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: