Verslaggie - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van iris maden - WaarBenJij.nu Verslaggie - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van iris maden - WaarBenJij.nu

Verslaggie

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg iris

19 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi mensen, ben ik weer!

Heb t lekker druk (nog steeds), dus weer veel meegemaakt :)!
Weet niet meer precies waar ik met mijn verhaal was gebleven, maar ben zondag de 5e naar Piha beach gweest, was echt super mooi! Een grote rots in de vorm van een leeuw, was leuk!
Die maandag eindelijk naar een goeie therapie! Gaat niet echt helemaal goed met mijn rug.. maarja, dat kan ook niet anders als ik hele dagen door die bossen 'loop'. Tis meer kruipen, klimmen en springen dan lopen.. Dusja, iedere 2 weken naar toe, en dan hopen dat t beter wordt!!

Verder is mijn eerste stageverslag goed gekeurd :D Was een Plan van Aanpak, kei veel werk op gehad, 2x commentaar op gehad en nog steeds mar een 6.6... Beetje jammer, maargoed, gehaald is gehaald ! Heb nu wel andere dingen om mn tijd aan te verdoen :D

Weekend van de 11e en 12e zou ik naar Tiritiri Matangi gaan. Das een onbewoond eiland met kaaaaai veel vogeltjes :D paradijs dus!
Ik zou daar die zaterdag een vrije dag hebben, daarna overnachten in een bunker, en dan die zondag Dawn Chorus meemaken (ochtend zang van de vogeltjes) en smiddags een tour krijgen over t eiland.
MAAR, er zijn hier 2 havens vanwaar ferrys vertrekken... En had gezegd dat ik naar West Harbour moest... Brengt ie mij naar City Harbour... kut, ferry gemist... en aangezien er maar 1 per dag gaat, kon ik weer leuk terug naar huis !! Dus ik kwaad en teleurgesteld, meteen vertrokken naar Bethells beach, wederom een super gaaf mooi strand! Heb daar een heel end in de zee gestaan (zwemmen is niet echt mijn ding ;) ) En heb toen besloten om surflessen te nemen! Dus dat staat nu ook weer op de planning.. Alsof ik nogn iet genoeg te doen had ;)

Maargoed, daarna was ik naar vriendne van werk gegaan, die ook op dat eiland werken af en toe, en die hebben toen (gelukkig) kunnen regelen dat ik zondag de ferry van 5 uur smorgens kon hebben, zodat ik alsnog de Dawn Chorus mee kon maken :D Moest om 3 uur mn bed uit, heb hoogstwaarschijnlijk een snelheidsticket omdat die stomme tomtom t natuurlijk neit deed en ik dus de weg niet goed kon vinden, en moest rennen, maar heb m gehaald!!
Al met al, was het de moeite echt waard. Het was echt super mooi, bijna oorverdovend zoveel vogels tegelijk tekeer gaan, echt heeel gaaf!!

En daarna 3 uur de tijd gehad om wa rond te lopen, waarna ik een tour kreeg van die vrienden. Was top! Heb een Kokako gezien! (is echt super zeldzaam.. heel veel Nieuw Zeelanders komen vroeg uit bed om m te zien en zien m nooit, en ik was de gelukkige :D Mocht ook wel na al die stress...). Dus uiteindelijk toch nog een egslaagd weekend :D

Ook had ik (hoe kan het ook anders..) een NEderlands koppel ontmoet! Dus ben die maandag bij hun weeste eten. Was weer gezellig !

Donderdag ben ik naar een talk van Forest & Bird geweest (samenwerkingsverband met Ark in the Park). Was best interessant! Ging over hoe ze hier omgaan met gewonde vogeltjes en verschil tussen native en nonnative vogels enzo, was kei leuk!

Vrijdag zou ik naar Art Week in Auckland gaan, maar was te laat klaar met werken, dus heb met Annalilly en Anko gezellig thee gedronken en daarna uit eten in een Nederlands Restaurant! Heb pannenkoeken en friet op :D Was weer heerlijk! Leuk tentje.

Die zaterdag was ik vrij omdat het de hele dag regende (en dan vind ik toch nooit een Robin).. Dus heb een fiets gekocht :D Eindelijk!!!
En 's avonds uit geweest in de dichtsbijzijnde kroeg (15 minuten rijden met de auto..) Maar was leuk! Rugby game gekeken en met wat mensen gekletst.
Was dus wederom een geslaagd weekend!

Heb vrijdag wel weer een dikke heimwee dag gehad.. was wel klote, was namelijk overdag.. toen ik midden in het bos liep, zonder muziek, zonder internet om met mensen te praten, zonder mijn mooie grote rode boek.. Dus da was wel zwaar! Was blij dat ik 's avonds met Annalillly en Anko op pad kon. Ff nederlands praten en een soort van thuis voelen!

Vanavond heb ik misschien een BBQ met iemand vant werk en haar vrienden, maar das nog niet helmaal zeker, dus we zullen zien!

Volgende week weer een drukke week met Bootcamp en diners bij mensen, dus ziet er weer goed uit :D
En Labour weekend, lang weekend van 3 dagen, dus ga ik weer s naar Waiheke, hopelijk regent het nu niet 24/7.

Dusja, dat verslag volgt!
En nog 11 dagen :D !!!!!! kan echt niet meer wachten, net geskyped met pa en ma, dus begint al goed te kriebelen!

Tot de volgende ! X

  • 20 Oktober 2014 - 12:28

    Daddy,:

    Hoi Iris,
    Ondanks dat het niet altijd mee zit, beleef je toch steeds weer héél verrassende dingen.
    Zorg ervoor, dat je rug niet teveel onnodig belast wordt. Het zou zonde zijn als je daardoor belangrijke, en mooie dingen zou missen.
    Als wij de belangrijkste plekken moeten bezoeken, die jij allemaal in je stage periode heb gezien, kunnen we ons verblijf in New Zeeland, wel met een aantal weken verlengen.
    Ik ben al flink aan het aftellen en zie er naar uit om je te zien. Moeilijk, maar nog even geduld.

    Loves,
    Your Daddy

  • 26 Oktober 2014 - 19:47

    Adri V. Genk:

    Iris,
    Heb weer genoten van je verslag .Je hebt het ook druk,druk,druk.
    Maar het duurt nu niet zo lang meer of je pa en ma zijn er.
    Ik wens je heel plezier in de komende weken.
    Gr.A3v.G.

  • 29 Oktober 2014 - 21:29

    Evelien:

    Eigenlijk kan ik maar op 1 manier reageren en dat is dat je mega veel meemaakt omdat je overal op afstapt en alles aangrijpt wat je aan kan grijpen!

    MEGA KNAP! Dus SUPER TROTS

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

iris

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 10073

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 15 December 2016

ff niks!

24 Juli 2014 - 07 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: