Bijna feestdagen tijd :D - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van iris maden - WaarBenJij.nu Bijna feestdagen tijd :D - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van iris maden - WaarBenJij.nu

Bijna feestdagen tijd :D

Door: iris

Blijf op de hoogte en volg iris

12 December 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal!

M'n ouders zijn inmiddels veilig aangekomen in NL en hebben hun jetlag overleefd. Dus das mooi ;)!

Ik heb een hele lange tijd bootcamp gedaan hier, maar werd het een beetje beu, dus doe nu boxing en selfdefence! weer s wa anders, super leuk :) Boxing is echt zwaar, kan ant eind mn armen amper meer optillen! En zelfverdediding is gewoon wat trucjes leren om mensen neer te halen in een paar seconde, dus das altij handig om te weten!

Zaterdag 6 december heb ik einde van het jaar BBQ gehad met de Ark (mijn bedrijf). Was super gezellig, wist niet dat we zoveel vrijwilligers hadden! Weer veel mensen ontmoet en lekker gegeten natuurlijk ;)

's Avonds ben ik met Connie (meid van Pinnacles Hike) weeste stappen in Auckland!! Man da was lang geleden! Was heel snel dronken natuurlijk ;) maar was echt een top avond! Veel kroegen gezien. We zijn in een hostel blijven slapen zodat we beide niet terug naarh uis hoefde te rijden. Dus da was wel minder, 30 dollar dokken voor 4 uur in da bed liggen, maargoed, beter dan snachts rond blijven lopen in een onbekende stad! Dus da was voor herhaling vatbaar :)!!

En ik kon meteen in de stad blijven, want Mark kwam zondag 7 december aan in Auckland :D !! Echt heeeeel tof hem weer te zien, maar ook wel heel raar... In December, pepernoten eten in ons Tshirt.. Echt raar. Mensen zeiden al dat het een rare ervaring zou zijn om de feestdagen in je korte broek door te brengen, maar dat is ok echt zo!!
Na wat terrasjes en veel bijgekletst te hebben ben ik naar huis gegaan en had hij nog een dinner met zn reisgroep. Arme kerel, hij was al zo kapot :P

Maargoed, de week erna ben ik ziek gweest, ben donderdag maar thuis gebleven want trok t echt niet meer, en daarna ging t wel weer, dus vrijdag weer aan de gang :)
En vrijdag avond was de eerste Bethells Beachparty! Da was echt tof! Is een verrijdbaar eettentje en een live band tussen de duinen :). We zijn nog naar het strand zelf gelopen om de zonsondergang te zien. Het was goed bewolkt, dus was niet super, maar de verkleuringen waren echt mooi. Ik wil hier nooit meer weg ! Was een top feestje.

Vanmorgen (13 december) heb ik goeie ochtend gymnastiek gehad. Was een extra boxles als kerstkado van onze trainer ;) Dus da was ff lekker wakker worden!
Vanavond ga ik weer de stad in, hopelijk wordt t weer leuk!

Heb eindelijk 2 dagen achter elkaar vrij, dus morgen moet ik nog wa verzinnen om te doen, maar dat komt vast goed :)

Oh en Mark en ik hebben geregeld dat we O&N in Coromandel kunnen vieren, bij een groot strandfeest, dus heb er helemaal zin in :)!! Wordt sowieso raar... En dit jaar ga ik misschien wel een nieuw jaars duik nemen, aangezien het toch 25 graden is.... ;)
Van te voren heb ik een auto gehuurd. Met kerst ga ik een vulkaan beklimmen (Tongariro Crossing), dus zal weinig van kerst meekrijgen denk :D en daarna heb ik nog wat dagen over, zie wel wat ik ga doen, nog geen plannen!

Ze hebben hier maar 1 kerstdag, 2e kerstdag is Boxing day. Dacht eerst dat dat met sport te maken had, maar blijkbaar stopt dan iedereen dingen die ze niet (meer) nodig hebben in een box, en geven het weg aan de armen of verkopen het op een markt. Kortom, als je crapy kerstkados gekregen hebt, ben je er de volgende dag meteen vanaf ;)

Verder heb ik school gemaild dat ik de eerste 2 weken van het blok ga missen.. Dus ik ga ook mijn aanwezigheidsplicht waarschijnlijk niet halen, en heb gevragen of ze een uitzondering willen maken. Ben benieuwd!!

Nouja, verder eigenlijk weinig gebeurd. M'n knieën waren bijna beter totdat ik natuurlijk weer s moest vallen, dus links is weer terug bij af. Rechts gaat gelukkig wel een stuk beter :)
En ik heb voor t eerst een Ruru gezien :D Zat op een tak recht boven mn hoofd, was echt gaaf!
Ook heb ik nog een hartverzakking gehad... Liep door t regenwoud, en opeen hoorde ik iets/iemand aan komen rennen, ging kei snel en kwam steeds dichtbij, dus voelde me niet helemaal meer op mn gemak zeg mar :P en toen sprong er ineens een hond recht voor mn neus! Lang geleden dat ik me zo te pletter ben geschrokken! Maargoed, ik zag gelukkig meteen dat ie een band om zn nek had, dus het was gelukkig geen wilde hond (anders had ik wel een probleem gehad denk...). Later die dag toen het woud weer uitliep zag ik 2 mannen bij hun auto staan, bleek dat hun pighunters waren. Die honden zoeken de wild pigs op en verwonden ze, en die band om hun nek is GPS, dus dan komen die mannen naar de honden toe om de pigs af te maken. En nee, dat is niet zielig, het zijn geïntroduceerde beesten en verwoesten het hele Nieuw Zeelandse ecosysteem, dus weg ermee. Moet ze maar s opzoeken op google; wild pig new zealand. Ben blij dat ik ze nog niet tegen ben gekomen zeg mar!

Nou, das weer genoeg spanning en sensatie!
Tot snel :)!

  • 27 December 2014 - 12:22

    Adri Van Genk:

    Iris,
    Het blijft spannend om jou verslagen te lezen.
    Toen ik vanmorgen wakker werd :26 dec.
    Sneeuwde het , er ligt ,n flink pak sneeuw.
    Ik vind het mooi om te zien, maar daar heb je het ook mee gehad.
    Met die temp. bij jullie kun je gerust ,n nieuwjaarsduik nemen.
    Ik wens jou hele mooie dagen , fijne jaarwisseling en ,n gelukkig gezond 2015.
    gr. Adri van Genk.

  • 31 December 2014 - 19:39

    GOVERDIEN VAN DER MADEN:

    Hoi Iris,
    Heel je verhaal weer gelezen,erg spannend allemaal en zo te lezen gaat het goed daar op je knie na. Wel vervelend dat je daar mee zit,drink maar een biertje dat verzacht de pijn en als je veel drinkt dan voel je hem helemaal niet meer.
    Vanmiddag nog even met jullie ma gekletst bij oma want die wordt vandaag 88. Bij jou is het al nieuwjaar dus vanuit Hulten de allerbeste wensen voor 2015, veel geluk en goede gezondheid. Jij bent nu natuurlijk je roes aan het uitslapen van O& N.
    Nu begint het snel te korten dat je weer naar huis komt, dus geniet nog maar lekker van je vrijedagen ,vrienden en vriendinnen.
    Ome Jan en ik gaan samen het nieuwe jaar in, normaal zijn wij met een hele groep maar wij vonden het eens fijn om lekker thuis te blijven,we hebben het de laatste tijd erg druk gehad en we gaan veel naar oma. Zondag gaan we met heel de familie naar oma dat heeft tante jo geregeld en daar krijgen we wat te eten, dus we zien wel.
    Ze is maar een oud omaatje aan het worden hoor,maar het is al wat als je 88 bent. We hopen toch nog even van haar te kunnen genieten.
    Iris het allerbeste en en tot ziens,groetjes Ome Jan ,Tante Goverdien.

  • 03 Januari 2015 - 11:02

    Pa:

    Hoi Iris,
    Het is en blijft altijd weer spannend, om jou blok te lezen.
    Veel van de dingen weet ik eigenlijk al vanwege het skypen.
    Maar,... het blijft toch altijd weer mooi, om het nog eens terug te lezen.
    Een ding weet ik zeker, ik zal blij zijn als je weer terug in Nederland bent.
    Naast dat ik je steeds blijf missen, beleef jij zoveel dingen, waar ik soms wat vraagtekens bij zet.
    Ik weet dat je geen onnodige risico's neemt maar..... toch.
    Al de ervaringen en kennis die je daar opdoet, zal zéker, héél veel bijdrage aan je verdere toekomst.
    Dus doe wat je wilt doen en blijf er nog van genieten.
    Ik hoor vaak van personen waar ik het tegen vertel, dat ze jaloers op je zijn.
    Je weet dat niet iedereen die gelegenheid krijgt.
    Het is inmiddels al januari, dus het aftellen is begonnen. De tijd gaat érg snel.
    Zorg goed voor je zelf en geniet van alles wat nog op je pad komt.

    Groetjes: Je zorgzame Vader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

iris

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 10078

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 15 December 2016

ff niks!

24 Juli 2014 - 07 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: