Mega top vakantie/feestdagen! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van iris maden - WaarBenJij.nu Mega top vakantie/feestdagen! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van iris maden - WaarBenJij.nu

Mega top vakantie/feestdagen!

Door: iris

Blijf op de hoogte en volg iris

04 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal!

Allereerst de beste wensen nog!! Hopelijk heeft iedereen een goei feessie gehad.

Zag dat het al weer ff geleden is dat ik geschreven heb... Maar das een goei teken, heb t druk gehad met leuke dingen! Sterkte met het lezen van dit waarschijnlijk super lange verhaal.

Heb maandag 15 December weer diner gehad met mijn Nederlandse vrienden van Tiritiri Matangi. Was leuk ze weer te zien, goed bijgekletst en nog veel tips gekregen over O&N en wat festivals. Uiteindelijk helemaal niks mee gedaan, maar toch ;)

Die woensdag kerstontbijt met werk bij een super goed café int treinstation. Was gezellig en lekker! Daarna was de werksfeer er niet in te krijgen dus was een lekker rustig dagje ;)

Vrijdag diner gehad met Mike & Yvonne. Was ook weer ontzettend gezellig, altijd super leuk hun te zien. En eindelijk weer een overload aan groenten gegeten :D Had t weer nodig!

Zaterdag 20 December een kerstdiner met de Ortiz fam hier in huis.... Wat een drama zeg. Gelukkig lustte ik praktisch niks van al het eten (waar ik ook weer van stond te kijken, ben totaal geen moeilijke) dus dat scheelde weer in de kilo's ;) Maargoed, daarna gingen ze karaoke zingen... hard, vals, lelijk! Dus ben naar mn kamer gegaan en ben muziek gaan luisteren, kon 't niet meer aan die drukte ;)
's Avonds bij Annalilly en Anko weeste eten, wat gelukkig wel heel lekker was! Een of andere pasta, simpel maar goed! Leuke avond gehad, leuke film gekeken en ook weer goed bijgekletst.

Tussendoor van best veel mensen nog kerstdingen gehad, voornamelijk kaarten. Ook nog van mn werk een mok met de NZpidgen en een houten onderzetter, super leuk. Van de familie een doos chocola en parfum en van Martina (reismaatje vant zuiden uit Duitsland) een fotoboek met foto's en verhalen van onze avonturen, dus dat was echt een super leuke gave verassing. M'n collega had nog een kaart en Nederlandse speculaas voor me achtergelaten, super lekker :D
En heb kaarten gehad van mn ouders, Annalilly en Anko, mn werk en 2 collegas, dus dat was ook onwijs tof :D

Maandag en dinsdag 22/23 December mn laatste werkdagen voor de vakantie :D

Vakantie was echt top!!! Auto gehuurd (helaas automaat....) en eerst naar Te awamutu gereden. Leuk dorpje beetje naar t zuiden. Niet heel veel uitgevoerd, beetje rond gelopen, int park gelegen, 1 berg bewandeld met een mooi uitzicht. Ik heb hier echt mijn droomhuis gevonden!! Normaal zet ik alle fotos op fb, maar dit is wel een uitzondering, zie foto voor mijn droomhuis in NZ ;)

De volgende dag op naar Tongariro! Dat zou echt het hoogte punt van de vakantie moeten zijn, daar is het namelijk allemaal mee begonnen, maar dat viel een beetje tegen...
Ik was te vroeg om in te checken int hostel, dus heb eerst nog een wandeling naar watervallen gemaakt van 3 uur. Dat was echt super mooi! Hele mooie wandeling en gave waterval, moeite waard!

De volgende dag was het dan zover, de Tongariro Crossing! Op de weg omhoog heeeeel de tijd in een wolk gelopen, dus had max 10 meter uitzicht, echt bagger. Halverwege kwam ik gelukkig een Kiwi familie tegen, waarvan de vader al 10x de crossing had gedaan, dus die kon allemaal informatie geven over waar we liepen en hoe alles was ontstaan etc, dus das was wel tof!
Eenmaal bovenaan (na een pleuris eind traplopen...) verdween de wolk eindelijk!! Dus heb een uur van het mooie uitzicht kunnen genieten en de lakes allemaal goed kunnen zien. Super veel foto's genomen natuurlijk ;) Maar toen ik weer naar beneden liep, was t weer super bewolkt, dus da was flink balen. Achja, beter dan niks!
Was wel heel blij dat ik wandelstokken mee had. Voelde me net een bejaarde, maar mn knieën waren wel een stuk beter af denk ik zo! De volgende dag kon ik amper lopen... dus denk dat ik zonder stokken die afdaling niet eens gehaald had.
Moest ook half naar beneden rennen, want had zo lang op de top gestaan dat ik bijna te laat was voor de bus terug!

We werden vanaf het hostel naar de voet gebracht en aan de andere kant weer opgehaald. Er zat op de heenweg een Rus naast me, nou dat was echt een typische Rus, kei grappig. Zo'n hele grote stevige (niet dikke) kerel, met een meeeega zware lage stem xD

Het hostel waar ik in sliep die 2 nachten was echt of. Leuke mensen, en een bioscoop! Stond in de lounge een kast, en als je daar doorheen liep kwam je in een ruimte met ammol stoelen, banken, kussens etc en een mega groot scherm. Was echt lache ;)

Nou zatedag 27 December op naar Napier! Had van iemand in t hostel bij Tongariro de tip gekregen om via Gentle Annie te rijden. Een afgelegen weg welke 2 snelwegen verbind, maar met een bijzonder mooi zicht. Dus, zo gezegd zo gedaan, en ja, het was onwijs afgelegn, bijna geen auto's, maar wat een prachtig uitzicht! Van een grote rivier, tot bergen tot heuvels. Echt de moeite waard! Deed me soms denken aan het landschap van de teletubbies ;) Grasheuvels, strakke blauwe lucht en een zon ;)

Napier is naast Wanaka (zuider eiland) echt een plaats waar ik zou kunnen wonen. Heeeeeele mooie stad, met gebouwen uit het jaar 1930 omdat toen een aardbeving alles had verwoest. Echt mooi om te zien. Daarnaast ist meteen naast t strand, de stad is ook ontzettend gezellig, leuke winkels, en een Irish pub! Nog heen gegaan met een meid van 31 uit Duitsland die amper Engels sprak, dus was blij dat er een gekke groep gasten was die een vrijwilligers feest hadden. Veel mee gelachen! Heel apart, alle gasten waren dronken, behalve de vrijgezel... Die was nuchter en hield iedereen in de gaten. Achja, zal wel weer een NZ ding zijn.

Ohja heb ook nog Napier Hill gedaan. Ik wilde naar de voet rijden en de rest lopen, maar toen ik daar eenmaal was had ik echt totaal geen zin meer om te lopen, dat ik met de auto omhoog ben gereden ;) beetje krom voor mijn gevoel, maar mn knieën konden t niet aan en ik zelf ook ff niet denk. Was een mooi uitzich dus heb nog n uur of 2 int gras gelegen.

Dus heb een goeie 2 dagen gehad daar, in de stad rond gehangen, opt strand gelegen, in de kroeg gehangen en nog meer opt strand gelegen ;). Wederom een super leuk hostel. Hele gezellige open mensen, dus was tof!

De volgende dag naar Hastings waar ik 3 dagen/2 nachten heb doorgebracht met Mike, die gast die ik had ontmoet int vliegtuig naar NZ toe. Dus het was echt ontzettend raar maar heel leuk hem weer te zien! Hij was blij dat we eindelijk een fatsoenlijk gesrpek konden voeren. Mijn Engels is dus flink vooruit gegaan :D Hij hoefde niet alles meer 10x te herhalen in steeds simpelere woorden :P
Overdag moest hij werken, dus ben pas savonds aangekomen. Hij heeft gekookt (verassend goed!) en hebben dus de hele avond wa bij zitten kletsen.
De volgende dag ben ik naar Te Mata Peak geweest. Je kon er met de auto op, maar had weer wat energie verzameld om het te voet te doen ;) Mooie wandeling van 3 uur met een onwijs gaaf uitzicht. Heeeel anders dan ik gewent was. In Napier/Hastings heb je namelijk geen bergen maar heuvels. Ziet er meteen totaal anders uit. Beviel me veel beter eigenlijk! Werd beetje claustrofobisch van al die bergen.
Ik was al redelijk verbrand voordat ik ging, maar daarna was t zo erg dat de blaren op mn gezicht en schouders stonden! Man da deed zeer.. Beetje jammer dus..
Maargoed, 's avonds weer samen met Mike gegeten en nog ff op de tractor mee wat werkzaamheden doen ;) was stik leuk. En heb voor 't eerst met een shotgun geschoten! Super leuk, maar wat een terugslag, verbaasde me een beetje ;) Dus Mike helemaal in een deuk. Maargoed, was een leuke ervaring!
Volgende dag hij ant werk en ik lekker op mn gemak ontbeten op zijn asociale grote overkapte dek met super mooi uitzicht. Toen ik m smste dat ik ging kwam ie houwdoe zeggen, maar hij liep echt als een zombie. Super langzaam, z'n handen en vingers helemaal spastisch, z'n hoofd knikte heel de tijd naar beneden en ammol half glimlachen en moeilijk kijken. Gelukkig schoot me meteen te binnen dat hij int vliegtuig had verteld dat ie diabeet is. Ons pa heeft da ook, dus heb m meteen in een stoel gepland en een boterham met 10 lagen jam gegeven. Was blij dat ik t herkende!

Dus ik ben terug gereden naar Auckland en dus afscheid genomen van Mike. Hoe vaak ik het ook heb moeten de afgelopen tijd, t blijft klote! Maargoed, had daarna 7 uur lang de tijd om alles weer te verwerken :) Was een suuuuper lange rit, en had maar 2 CD's.... Dusja, raakte na een tijd wel redelijk verveeld zeg mar!

Maargoed, alles goed gegaan en 's avonds met Mark afgesproken in de stad die weer klaar was met reizen. Onwijs gaaf hem weer te zien en dus flink bijgekletst! Ook wat reismaatjes van hem ontmoet, zag er allemaal erg gezellig uit!
De volgende dag naar Coromandel gereden (met uiteraard weeeeeer dezelfde muziek ;) ), om daar O&N te vieren.
Was echt een bijzondere ervaring! Ben nog nooit zo nuchter geweest en zo vroeg op bed gelegen, maar was tof.
Rond 6 uur kwamen we aan en hebben een BBQ gehad met de reisleidster van mark en een reisgenoot, en wat vrienden van de reisleidster. Denk dat we met 10 mensen waren ofzo. Was 1 jong stel bij, die beekeepers waren. Gingen dus het hele noordeiland rond om honing op te halen om daar producten van te maken. Echt een super gaaf beroep! Later die avond hadden ze echt erge ruzie wat de volgende morgen nog steeds niet over was... Waren ok net verloofd.. Niet echt een fijn gevoel om zo het nieuw jaar in te gaan! Achja, niks aan te doen.

Na de BBQ hebben we een strand wandeling gemaakt en zijn rond 10 uur terug gegaan naar het strandhuis om te drinken en vuuurwerk af te steken.
We hadden echt totaaaal niet het nieuwjaars gevoel... we stonden daar in ons korte broek, shirt en teenslippers... echt super apart.
Maargoed, al het vuurwerk werd aangestoken en om half 12 was alles op... Bij iedereen.. Dus vanaf half 12 was er geen vuurwerk meer :P Ook aftellen deden ze niet aan. 'Ze keken wel op hun klok wanneer het 12 uur was gweest' xD. Dus Mark met zijn geniale idee om zijn telefoon met klok en seconde wijzer aan te zetten. Toch nog af kunnen tellen!
Daarna nog was bierjtes gedronken en lagen om 2 uur op bed.
Allemaal heel ingetogen en rustig, maar toch een onwijs gave ervaring als je het mij vraagt!
De volgende morgen weer verder gegaan met de BBQ en een ochtendstrandwandeling gemaakt. Ook weer heel raar maar tof! En een halve nieuwjaarsduik genomen, tot onze knieën ;) was ver genoeg ;)

Rond 1 uur weer terug gereden naar Auckland, was echt een pleuris rit. Hadden er beide geen zin meer in, Mark kon het stuur ook niet overnemen en we waren gewoon ff afgebrand. Dus waren blij toen we eindelijk die auto ingeleverd hadden (afgetankd, niet schoon gemaakt en met een ster in de ruit.. mar ze namen m aan!)
Zijn naar ons hostel gegaan om spullen uit te pakken die we van te voren al afgedropt hadden met de auto en daarna uit eten met Anja, reismaatje van Mark. We zijn naar Irish pub gegaan om te eten, dus had een Pie besteld. Was goed te doen, maar ben er geen fan van.. Maar sas super gezellig! Anja had geslapen tijdens O&N omdat ze zich beroerd voelde, dus die was blij dat ze nog iets kon doen. Leuke meid, gezellige avond! Daarna nog ff de kroeg in gedoken (Irish pub natuurlijk ;) ).
Rond 12 uur zijn we naar bed gegaan want Mark meost zijn vlucht de volgende morgen halen. Gelukkig was het afscheid deze keer niet zo emotioneel, want ik zie iedereen over n maand toch weer!
Dat voelt ook dubbel, ben onwijs blij iedereen weer te zien, maar ik vind t onwijs klote om hier weg te gaan..Achja, heb weinig keus!

Nou ik dacht dat mijn reis ook over zou zijn, maar tis alsnog druk geworden die dag...
Heb de bus naar huis gepakt om de auto op te halen, om alle spullen mee naarh uis te nemen (backpack, dagrugzak, tent, slaapmatjes en slaapzakken) Ging me nooit lukken in mn eentje in de bus.
Toen ik eindelijk thuis was, ging mn telefoon letterlijk 5 minuten later. Een vriend van Waiheke vreog of ik zin had in een feestje in de zon, dus heb mn vuile was uit mn tas gegooid, wat schone erin, en op naar Waiheke! 3 uur later zat ik dus opt strand met een pilsje een feestje te vieren ;) echt onwijs gaaf. Ben heeeeel blij dat ik t nog gedaan heb. Heb 3 dagen opt strand gelegen en geen reet uitgevoerd, was dus ff goed bijkomen van de iets te drukke vakantie.
Bleef weer bij Kulraj en Hamisch slapen, dus geen hostel eindelijk :D ! de tweede ochtend heeft Kulraj een ontbijt gemaakt op de BBQ van het strand, super leuk! Het strand heeft gewoon een BBQ die iedereen mag gebruiken, dus da was weer een leuke ervaring.
Ohja, ben die zaterdag ochtend nog wel nar de markt geweest, was een leuke markt! Tenminste meer dingen dan oude kleding en telefoon zooi. Een markt waar je ook echt fatsoenlijke nuttige dingen kan kopen ;) Heb daar mn ontbijt gekocht en 2 leesboeken. Verder was int midden een muziekplein, dus dat was ook wel leuk om te zien.

En heb sinds onwijs lange tijd weer in de oceaan gezwommen! Da was ff wennen! Koud int begin maar al snel aan gewend. Natuurlijk niet aan gedacht dat je ook int water kan verbranden, dus mn rug is heeeeelemaal rood, doet super pijn!
Wordt leuk met de komende week op kantoor zitten... Maargoed, misschien wel beter dan int woud wandelen met een rugzak...

Achja, zo kijk ik overal naar uit, en zo is mijn laatste onderneming alweer voorbij... De tijd vliegt! niet normaal... t gaat allemaal zo snel.. Gelukkig kan ik wel overal goed van genieten.
Nu nog een maandje kantoor werk, eindverslag en -presentatie, en dan ist gedaan... maar dar gaan we t nog niet over hebben ;)!
Ben in de vakantie al door 4 mensen gebeld dat ze weer s wat leuks willen doen, dus zal me nog prima vermaken de laatste weken denk ik zo!

helaas werkt school niet echt mee.. Had docenten gemaild hoe het zat met de eerst 2 weken die ik ga missen (1e doordat ik nog hier zit, 2e door bijkomen, iedereen knuffelen en spullen terug verhuizen naar Delft). Niemand heeft wat terug gestuurd op 2 docenten na. En die zeiden beide dat ze verwachten dat ik gewoon maandag ochtend van de tweede wee in de schoolbanken zit (terwijl ik zondag avond om 7 uur aan kom..). Ik citeer 'ook al loop je er als een zombie bij, wij verwachten dat je bij onze lessen aanwezig bent'.
Dusja, ik heb terug gemaild dat het totaal geen zin heeft om als een zombie in de les te zitten omdat ik dan toch niks opneem, dus als ik me zo voel ik niet aanwezig zal zijn. En als ze moeilijk gaan doen ben ik gewoon ziek (maar dat heb ik maar niet gezegd). Dusja, heb echt al weer helemaal zin in die school....

Tot slot echt super leuk te zien dat er nog steeds zoooooooveel mensen zijn die mij volgen en/of leuke berichten achterlaten. Super tof en bedankt daarvoor, doet me goed :)!

Ik ga proberen mijn volgende verhaal wat korter te maken, zal jullie geen dagtaak meer geven ;)

Groetjes en tot snel!

  • 04 Januari 2015 - 11:55

    Tante Annie:

    Hey Iris .... dat is weer een heel verslag .... fijn dat je zoveel van alles geniet en er alles uithaalt , de tijd vliegt inderdaad voorbij ..... tot de volgende keer . Groetjes uit het mooie Asten :)

  • 06 Januari 2015 - 19:23

    Je Moeder:

    Lieve Iris,

    Ik heb je verslag weer met genoegen gelezen.
    je bent niet gewend dat ik op je blog reageer, want we Skype en wattsapp wanneer nodig.
    We hadden het er de zondag al over dat het zo snel gaat.
    Je hebt het daar naar je zin en dan gaat het allemaal veel te snel.
    Ik zal is kijken naar de foto van je droomhuis.
    Misschien moeten we daar een keer komen logeren in de toekomst.??
    Nou Iris de laatste loodjes zeggen ze wel eens, maar dat zal bij jouw wel meevallen.
    Je hebt nog drukke weken voor de boeg, dus haal er alles maar uit en sluit het gezellig af met al je kennissen die je daar nu hebt.

    We Skype weer en tot de wattsapp.

    gr je Ma

  • 13 Januari 2015 - 12:24

    Pa:


    Hoi Iris,
    Als je vaak deelneemt aan activiteiten, en veel dingen meemaakt, dan vraag ik mij af, hoe het jou lukt, om je verhaal de volgende keer korter te maken.
    Alle afkortingen maken je tekst weliswaar korter, maar ik moet het toch een paar keer lezen, om het helemaal te volgen. Dus véél korter kan bijna niet. Althans niet voor mij.
    Volgens mij is er niemand, die in een half jaar zoveel mee maakt en doet, als jij.
    Naast dat het een verrijking is en héél leerzaam voor je is, vind ik het nog steeds héél bijzonder, dat je dat allemaal doet. Dat geeft ook aan, hoe sterk dat jij in het leven staat.
    Schrijf gewoon wat je kwijt wilt, het is en blijft verrassend wat je te melden heb.

    Loves Your Daddy,





  • 15 Januari 2015 - 19:52

    Oma De Bruijn:

    Dag Iris,
    Ik heb je lange verslag gelezen.
    wat jij toch allemaal gedaan hebt in N.Z.
    echt genoten en geleerd ,vind ik erg knap van je.
    en een mooie vakantie gehad nog even en dan is je
    stage weer voorbij.
    iris ik wens je nog een paar mooie weken en geniet er van.
    veel groetjes en XXX van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

iris

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 10079

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 15 December 2016

ff niks!

24 Juli 2014 - 07 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: