Laatste blog vanuit NZ :'( :'( - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van iris maden - WaarBenJij.nu Laatste blog vanuit NZ :'( :'( - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van iris maden - WaarBenJij.nu

Laatste blog vanuit NZ :'( :'(

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg iris

20 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi lieve mensen,

Dit wordt mijn laatste blog vanuit Nieuw Zeeland :( Over 2 weken heb ik een weekje vrij en dat weekend zit ik al weer in het vliegtuig terug naar huis :(. De tijd gaat zoooo onwijs snel, veel te snel eigenlijk... Maargoed, positieve daarvan is dat ik het enorm naar mn zin heb hier! En das wel 10x zo belangrijk denk ik :)

Had beloofd deze blog wat korter te houden, dus hier mijn poging ;)

Week 2 was weer een normale werkweek, eindelijk weer wat ritme! Was ik wel weer aan toe na die chaotische ondernemingen allemaal.
Donderdag weer boxing :D was weer tof. Gelukkig is in NL iets vergelijkbaars, dus kan ik het straks mooi doorzetten :)!
Vrijdag weer bij Mike en Yvonne weeste eten en daarna naar Bethells Beach music night. Was een gast op gitaar, beetje saai. En daarna een meid op toetsen, dat was wel tof! Ze zong/speelde iets, nam dat op, speelde het af en zong/speelde de volgende laag en nam dat weer op. Totdat er uiteindelijk een heel lied ontstond, super leuk om te zien!

Die zaterdag was ik lekker vrij dus 's morgens naar de Farmers Markets. Een plantje gekocht voor de verjaardag van Annalilly. Die duurde van 10 tot 1, dus om 3 uur was iedereen weg :P Toen zijn Anko, Annalilly en ik nog ff snel naar Bethells beach gereden voor een frisse duik, was echt heeeerlijk! 's Avonds was ik bek af dus filmpie gekeken en mn bed ingedoken.

Zondag de 11e ben ik weer eens naar Piha beach gereden. Is ff rijden, maar dan heb je ook wat! Was een mooie dag op een mooi strand, kon niet beter dus. Nouja, bijna... Had mezelf ieder half uur met factor 30 ingesmeerd, en nog steeds super verbrand op mn rug en buik! Hoogstwaarschijnlijk omdat die nog nooit zon hadden gezien en licht gaven... Maar toch, dacht echt dat ik er wel genoeg aan had gedaan.. Nouja, niet dus.. De vellen hangen er nu aan ;)

Week erop weer een rustige week :)
Maandag als een kip door het bos gelopen. Schouders helemaal naar achteren en holle rug. Die dag-backpack dragen was natuurlijk lekker pijnlijk van 't verbranden!
Dinsdag 13-1 met Mike een flinke wandeling gemaakt. De route heet Omanawanaui (vraag me niet wat 't betekend... ) Maargoed, was een wandeling waarbij we 3 bergen op moesten klimmen. Was zwaar, maar t uitzicht was telkens super mooi! Was dus de moeite waard. Hij had gevragen of ik meeging, omdat Yvonne het niet aankon vanwege haar knieën, dus dat was voor mij een goede rede om een dagje vrij te nemen :D Die ik vervolgens wel weer op zaterdag heb ingehaald, maar da doet er niet toe ;)

Woensdag met Gerhard (één van de Robin mensjes bij Ark) voor een laatste keer op pad geweest, was gezellig! Waren lekker vroeg klaar dus ben nog naar t strand gereden :)
Donderdag weer boxing.
Vrijdag weer naar Bethells beach ;) En, heeeel belangrijk, mijn rapport afgerond :D !! Eindelijk klaar met die onzin! Hopelijk wordt het een beetje goedgekeurd. Lieve Mart heeft er al even doorheen gelezen en nogal wat verbeterd en wat tips gegeven. Nu is mijn stagebegeleider het aan 't nakijken... Morgen krijg ik het commentaar te horen, maar ze zei dat het er al goed uitzag, dus dat moet goed komen :D
Heb niet heel erg mn best gedaan opt rapport, want zag door de bomen het bos niet meer en ik wilde graag naar buiten :P met 25 graden binnen in een stikheet kantoor zitten is niet echt mijn favo bezigheid... Dusja, we zullen zien wat t wordt!

Zaterdag was mijn inhaaldag dus heb ik baitlines gelopen en 's avonds met Connie (van Pinnacles Hike) naar de Irish Pub in Auckland city gegaan. Was wederom een goed feestje :) Eerst bij haar gegeten (lekker studenten maal, spaghetti met saus, zonder vlees, zonder groente... :P, maar wel een goeie bodem!) daarna ingedronken en voor 't eerst met de trein geweest ;) Wat een pokke herrie maken die dingen zeg! maargoed, weer wat meegemaakt.
In de Pub was 't ook super leuk. Leuk bandje, leuke mensen, lekkere biertjes. Top avond :)

Volgende morgen, na 4 uutjes slaap, weer met paps, mams en René geskyped :D Was goed ze weer ff te spreken en te zien!!
En daarna met Anko en Annalilly weeste snorkelen in Leigh, Goat Island. Was wel lache, beetje int water drijven visjes kijken, opwarmen op de rotsen van Goat Island en weer wa visjes gekeken. Daarna werden we te koud en zijn we wat rond gaan touren. Leuke art gallery gezien, pottenbakkers fabriek dingetje, mini bibliotheek (echt, letterlijk, 4 bij 5 meter...) lekker veel te groot ijsje op en daarna uit eten omdat ik hun auto heb mogen lenen toen ons pap en mam hier waren :)! Was erg lekker!
Goat Island is trouwens een geitloos eiland :P Maar ze hebben het zo genoemd omdat ze van plan waren daar geiten op te zetten, voor als schip breukelingen daar zouden stranden en niks meer te eten zouden hebben. Arme diertjes... Maar dat plan is nooit doorgezet.

Nou zoals wel logisch klinkt was ik 's avonds helemaal afgebrand dus lag om 10 uur op bed :P

Maandag de 19e kon ik natuurlijk lekker het veld in omdat mijn kantoorwerk klaar was :D Voor het eerste gemonitoord (witte papiertjes met zwarte inkt en pindakaas int midden in tunnels int bos leggen, zodat de volgende dag bekeken kan worden welke beesten in die omgeving zijn). 's Avonds bij Tejo en Doris weeste eten (van Tiritiri). Was leuk ze weer eens te zien, was ook wel de laatste keer helaas. Maargoed, iets van buritos gemaakt ofzo, was wel lekker :) Op tijd weer naar huis want was nog steeds moe :P

En net (dinsdag) weer een dagje naar buiten :D Helaas werd ik vanmorgen flink verkouden wakker (alweer... word er een beetje gek van..) Maargoed, tis er niet echt beter op geworden. Koppijn, keelpijn, zere ogen, suizende oren, geen smaak... Gaat weer helemaal goed dus!
maar de dag was wel uitdagend en slopend! Normaal loop je 2 lijnen op een dag, nu deden we er 3,5 :P Mijn nieuwe collega, duitse kerel van 25, was gelukkig jong en fit. We hebben dus half door dat bos heen gerend, en waren echt super vroeg klaar met alles! De baas was niet op kantoor dus wij snel alles opgeruimd en naar huis geraced :P

Morgen een kantoordagje, krijg ik commentaar van Gillian op mijn verslag. En 's avonds naar Anko en Annalilly voor diner en daarna gaan we mijn presentatie (in 't Engels...) ff doornemen en oefenen. Vrij weinig zin in dat laatste deel, maar super tof en handig dat zij mij ff mee willen helpen :)! Scheelt hopelijk weer in de zenuwen wanneer ik voor het bedrijf moet gaan presenteren. Dat 'voor het bedrijf presenteren' klinkt trouwens groot enzo... Iedereen op 2 mensen na komen kijken, dus dat zijn dan wel 9 hele mensen :P! Volle bak!

Ohja! Heb van Grand (collega) nog een super gave zelfgemaakt poster met allemaal Robins gekregen. Hij zei; hoop dat je de Robins nog niet beu bent, want heb iets voor je! Ben ze gelukkig nog niet beu, dus die komt boven mn bed te hangen ;)

Nou, tot zover mijn gefaalde poging om het verhaal kort te houden ;)

Nog 1,5 week stage lopen, daarna 1 weekje vrij, en dan naar huis vliegen :( Kan iig terugblikken op misschien wel de meest bijzondere, leerzame en fantastische periode van mijn leven!

Tot in Nederland! Als ik terug ben zal ik nog een verhaal posten met de laatste weken en de terugreis.
Tot snel!

  • 26 Januari 2015 - 14:56

    Pa:

    Hoi Iris,
    Het is inderdaad toch nog een héél verhaal geworden.
    Als je alles samen zou vatten van wat je allemaal geleerd, en meegemaakt heb in New Zeeland,
    dan kun je er een boek over schrijven. Een half jaar in New Zeeland, is niet niks natuurlijk.
    Het boek wat wij hebben gezien, toen we bij jou waren, zal inmiddels al véél dikker geworden zijn.
    Mooi, en leuk dat je het allemaal heb bijgehouden. Later????? is het heel bijzonder,
    om er eens op terug te kijken.
    Ik kijk er al héél erg naar uit, om je op Schiphol te zien.
    Ik zal je met open armen ontvangen.
    Maar............ voor het zover is, geniet er nog even van.

    Groetjes, Your Daddy

  • 04 Februari 2015 - 17:22

    A3v.G.:

    Hallo Iris.
    Wat is dat half jaar snel gegaan.
    Voor jou ,n heel bijzondere periode, die je je hele leven bij zal blijven als ,n heel bijzondere periode.
    Ik heb van je verslagen genoten.
    Nu ben ja alweer aan ,t inpakken denk, om weer terug te komen
    naar ons mooie Holland(je)
    Ik wens je ,n hele goede terugreis
    en tot ziens. (misschien bij Zonneveld.)
    Groetjes Adri v.Genk.
    .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

iris

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 10082

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 15 December 2016

ff niks!

24 Juli 2014 - 07 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: