Uitgebreide verslag laatste 2 weken - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van iris maden - WaarBenJij.nu Uitgebreide verslag laatste 2 weken - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van iris maden - WaarBenJij.nu

Uitgebreide verslag laatste 2 weken

Blijf op de hoogte en volg iris

30 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hoi mensen, ben ik weer!

Auckland
Ik ben donderdag avond veilig aangekomen in Auckland en ben nu bij mijn gastgezin. Ze zijn echt super behulpzaam en aardig, dus denk dat t wel goed gaat komen de komende 5 maanden.
Maar ik loop zo'n 2 weken achter met het bijhouden van mijn blog, dus hier komt ie!

Wanaka
M'n laatste echte verslag eindigde dat ik in Wanaka was.
De eerste dag wilde ik Rob's Glaciers gaan doen, maar omdat het winter is, was vervoer vinden heel moeilijk. Uiteindelijk pikte iemand mij op, maar die bleven mar uur.. Achja, beter dan niks! Dus ben half die berg op gerend naar een mooi uitkijkpunt, en toen weer terug gesneld om met die mensen weer terug te rijden. T was t waard! Echt een mooi uitkijkpunt.
Daarna heb ik nog wat kleine wandelingen gedaan en kwam op een of andere manier helemaal tot rust... Had echt t mooiste uitkijkpunt ooit gevonden (omslagfoto van mn fb). Heb daar gezeten totdat ik vast was gevroren aan t bankje. Over van alles en nogwa nagedacht, alles op een rijtje proberen te zetten.. Heeft me goed gedaan!!

Die avond ontmoette ik een meid van 29 uit Duitsland. Zij wilde, net als ik, Roy's peak gaan beklimmen de volgende dag. Zo gezegd zo gedaan, de volgende ochtend samen op pad naar de berg. Men zei al dat Roys peak zwaar zou zijn... Nou, dat is niks te veel gezegd!! Denk dat t wel t meest uitputtende en vermoeiende is wat ik ooit gedaan heb! Het was 4 uur stijle paden omhoog lopen, en 1 uur in de sneeuw omhoog, dus dat was nogal spannend en vermoeiend, maar we hebben het overleefd! Ben zo blij dat ik niet alleen was! Alleen had ik t nooit gered denk ik. Maar we spraken elkaar steeds moed in, dus we hebben t gehaald!

Toen kwam de afdaling, kleine 2 uur stijle paden naar beneden lopen, best gevaarlijk in de sneeuw, maar ook dat is goed gekomen. Helaas heb ik op de terugweg een oude knie blessure weer terug gekregen.
Dus wandelen was niet echt een optie meer helaas...
Het klikte zo goed, dat we besloten samen te gaan reizen. Zij had een auto, dus liften was niet meer nodig :D !

Franz Josef
Ik denk dat we die zondag de 17e in Franz Josef zijn beland. Onderweg naar FJ zijn we gestopt bij Lake Materson. Maar vanaf de parkeerplaats naar het meer was het nog 45 minuten lopen. Omdat we nog steeds moe waren van Roy's peak, waren we te lui om er heen te lopen, dus hebben alleen het bord gezien ;)

In FJ zijn we de gletjers opgeweest, met een helicopter omhoog, 3 uur wandelen, en weer terug met de heli. De gletjers vielen echt tegen... ze waren zo ver gesmolten, dat het meer op wat ijs op de rosten leek dan een echte gletjer.. wel een goeie eye opener! T klimaat is echt ant veranderen..
Maar de heli was super tof! Net als de guide ;)

s 'avonds vonden we dat we een relax avond verdiend hadden, dus zijn we uit eten geweest en s 'avonds de bar in. Maar we waren kapot dus na n half uur zijn we gaan slapen ;)
De volgende dag ben ik de Quad Bike tour gaan doen, was echt super gaaf!! Met een quad racen door de rivier en t oerwoud, echt tof!
s 'Avonds poging 2 om de kroeg onveilig te maken. Die ochtend hadden we 2 gasten ontmoet (ook uit Duitsland... was echt niet normaal daar, overall waren Duitsers!!). Hun vergezelde ons in de kroeg, was een leuke avond.
Zij hadden ongeveer het zelfde plan als ons, dus besloten we contact te houden tijdens het reizen (ook zij waren met een auto).

Hokitika
19 aug zijn Martina en ik naar Hokitika gereden. Daar heb ik echt de meest gave mensen ooit ontmoet! En tegelijk ook de grootste freak ooit.
Vanwege ons budget besloten Martina en ik te gaan couch surfen (bij mensen op de bank/bed slapen). We hadden al snel een vrouwtje gevonden dat plek had voor ons. Dus wij daar heen... maar wat een geschift wijf was dat!! Ze claimde ons en volgende ons overall!! Er was nog een gast uit Engeland, 21 en altijd stoned.. maar wel gezellig! Dus we besloten om samen naar de kroeg te gaan... 1x raden wie er binnen en kwartier aanschoof! Tjah.. raar wijf..
De awesome people heb ik ontmoet in Stonz en Bonz, een greenstone (pounamu) shop. Waren echt super gezellig, hadden leuke verhalen (T waren Maori mensen).. Dus heb daar een Eigen ketting gemaakt! De volgende dag nodigde Dan (een Maori) ons uit om te gaan zoeken naar greenstone bij een rivier waar alleen Maori Mogen komen, dus da was een kei leuke ervaring!! Helaas niks gevonden, maar echt een top dag gehad.
Toen we terug kwamen in de shop, kwam de eigenaar naar ons toe, om te melden dat dat rare wijf 2x de winkel in was geweest om ons te zoeken! En eiste telefoonnummers van ons, maar die heft ie gelukkig niet gegeven...
Die avond zijn we naar de sunset weeste kijken, daar staat Hokitika bekend om. En terecht, echt schitterend!!
Toen we daarvan terug kwamen lag er een briefje op tafel dat dat vrouwjte ff weg was, maar binnen 15 minute terug zou zijn (wij zouden die avond vertrekken). Dus Martina en ik hebben als bezetene onze spullen in de auto gesmeten en m gesmeerd!!Wat een eng wijf.. Gelukkig hadden we een relaxte kerel ontmoet in de shop, waar we die avond konden slapen. Hij vertelde dat zij bekend stond in t dorp als raar wijf... Dusja, dat verklaard. Maar alles is weer goed gekomen ;)
Al met al de beste plaats ooit!!

Nelson
Helaas moesten we verder, en zijn we naar Nelson gereden. Onderweg nog gestopt bij de Pancakerocks met blowholes, was leuk om te zien!
Nelson was niet echt mijn stad, mar leuk om een keer te zien. Centre of NZ was wel leuk, 45 minute wandelen naar de top, met een redelijk uitzicht (op de stad.. beetje jammer). Hier hadden we de gasten uit Duitsland weer ontmoet, en sliepen weer in hetzelfde hotel, dus da was wel gezellig.
Helaas heb ik in nelson afscheid moeten nemen van Martina, zij ging de andere kant uit dan ons. De jongens en ik hadden per toeval dezelfde ferry geboekt, dus ging ik verder reizen met hun.

Takaka en Abel Tasman
Opweg naar Abel Tasman! Maar na zo'n 4 uur zoeken naar een hostel hebben we het opgegeven en zijn we beland in Takaka.. Was letterlijk 1 hostel open in de hele omgeving!! Geen wonder dat we niks konden vinden.
De volgende dag hebben Jonas, Dom (Duitse gasten) en ik wat kleine wandelingen gedaan naar Farewell spit, Pupu Hydro walk en Waikoropupu springs. Was zeker de moeite waard!
De dag erna hebben we een lange wandeling in Abel Tasman. We zijn met de watertaxi 1 uur naar het zuiden gegaan, om vervolgens 7 uur weer naar de auto te lopen. Abel Tasman was echt het moooiste stuk natuur ooit!! Echt zo balen dat we maar 1 dag hadden.
Het was nog wel ff spannend! We hadden namelijk te maken met eb en vloed in de route. We moesten om 4 uur bij de rivier zijn om over te kunnen steken... echter was het al 1 uur en de wandeltocht zou 4 uur duren naar de rivier... Dat werd dus snelwandelen! Het vrouwtje van de I site had een misberekening gemaakt..
Eenmaal de rivier overgestoken (dachten we...) hebben we goed gelunched (pizza leftovers van de dag ervoor). Toen we de bocht opkwamen, zagen we dat we pas halverwegen waren! Omdat het weer hoogtij werd, moesten schoenen uit en broek helemaal omhoog gerold worden om de rivier nog over te kunnen steken, was wel ff spannend, maar ook dat ik natuurlijk weer helemaal goed gekomen ;)

Eenmaal terug bij de auto zijn we naar een strandhuis gereden, mooiste slaapplek ooit!! Je kon de ocean horen in de kamer. s 'Avonds nog bij een kampvuur gezeten van een gast die een boek aan t schrijven is over Abel Tasman, was kei interessant! En omdat we zo laat waren en winkels al dicht waren, hadden we diner bestaande uit bier en marshmellows bij t kampvuur ;)

Blenheim
Dom wilde graag Blenheim zien, dus zijn we daar 1 nacht geweest.. was niet echt de moeite waard, niks gedaan of gezien, maargoed, hij was blij.

Picton
De volgende dag op naar Picton voor de Ferry. De zee was rustig, geen golven, dus een rustige bootrit.
Aangekomen in Picton afscheid genomen van Dom en Jonas en m'n vlucht naar Auckland gehaald.
Daar heft Jerome (gastgezinvader) mij opgehaald en heb ik eindelijk een ker goed uit kunnen slapen!! Was ik echt aan toe.

Heb net mn tweede nacht hier geslapen, t bed slaapt heerlijk! Verder is t huis gezellig ingericht, goeie badkamer, keuken, lounge, tv kamer, garage etc. Dus ziet er allemaal goed uit :)!

Terugkijkend op m'n reis; t meest spannende en uitdagende, maar tegelijk het gaafste mooiste en meest leerzame wat ik ooit heb gedaan! Totaal gen spijt dus.
Als ik klaar ben met school, hoop ik weer te kunnen gaan reizen!
Iedereen bedankt voor 't lezen van mn verhalen en de reacties, en het steunen en moed inpraten toen ik t nodig had :)!

Tot zo ver mijn meeeega lange verhaal ;)
Dinsdag begin ik met mijn stage, weer spannend dus!
Heb deze dagen met Jerome al wat rond gereden in de auto, gaat best goed! T went snel, automaat en links rijden.
k vind Auckland echt helemaal niks, dus ben blij dat t huis zo goed bevalt en prober ieder weekend wat te plannen.
De verhalen zullen volgen :)!


  • 30 Augustus 2014 - 14:21

    Evelien:

    Hee,

    Leuk en fijn om weer eens iets te horen.
    Wat een fantastische reis heb je gemaakt, veel gezien, veel gelopen, veel ondekt, veel gedurft! Echt geweldig!

    Ook eerlijk en leuk dat je de spannende (minder leuke) ervaringen vertelt, ik kan je vertellen, Ik had in mijn broek ........ Vul zelf maar in haha.

    Heb sommige plekken die je benoemd op google opgezocht. Bizar dat er zulke mooie plekken op de wereld gewoon bestaan en dat jij die gewoon met je blote ogen hebt gezien! WAUW

    Fijn dat je veel mensen hebt ontmoet, geeft je steun moed maar vooral gezeldschap!

    Hier in het koude zwaluw gaat het goed, weer heerlijk aan het werk en van me kleine manneke genieten natuurlijk! Hij wordt groot, gaat erg hard allemaal.

    Ik wacht af op je volgende verhaal. Je foto's zijn prachtig!

    Liefs

  • 02 September 2014 - 19:23

    Adri V. Genk:

    Iris,
    Al is het ,n lang verslag, ik heb ervan genoten . Onvoorstelbaar wat jij allemaal ziet Je schrijft het zo , Dat ik er bijna zelf ben. (was dat maar waar) .Van dat bevroren bankje dacht ik gelijk, koue kont, brrrrr.
    Nou Iris ,Geniet ervan .En tot het volgende verslag.
    Gr.A3v.G.

  • 07 September 2014 - 20:43

    GOVERDIEN VAN DER MADEN:

    HOI IRIS,
    HOE IS HET IN NIEUW ZEELAND?? IK BEN ER EENS EVEN OP MIJN GEMAK BIJ GAAN ZITTEN OM ALLES TE LEZEN VAN DE LAATSTE TWEE WEKEN.
    WAT HEB JE VEEL GEZIEN EN MEEGEMAAKT,VAN AARDIGE MENSEN EN MINDER AARDIG[GEK WIJF].
    MAAR OOK LEUKE NIEUWE CONTACTEN GEMAAKT MET VRIENDEN EN VRIENDINNEN, DAT HEB JE OOK WEL NODIG ALS JE ZO VER WEG BENT. GOED DAT JE EERST VAKANTIE HEBT GENOMEN,DE REST KOMT VANZELF WEL.
    NU HET ECHTE WERK OP JE STAGE EN FIJN DAT JE ZO HARTELIJK BENT ONTVANGEN, JE MOET HET DAAR OOK WEER EEN BEETJE GEZELLIG ZIEN TE MAKEN WANT JE ZIT DAAR WEL EEN TIJDJE NATUURLIJK. MAAR IK WEET ZEKER DAT HET JOU GAAT LUKKEN EN GA MAAR OP TIJD STAPPEN IN HET WEEKEND DAN KOMT DAT HELEMAAL GOED.
    IK KIJK WEER UIT NAAR HET VOLGENDE VERSLAG IK BLIJF JE VOLGEN,HET ALLERBESTE EN TOT DE VOLGENDE KEER, JE HEBT DE GROETEN VAN ONS ALLEMAAL.
    TANTE GOVERDIEN.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

iris

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 10095

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 15 December 2016

ff niks!

24 Juli 2014 - 07 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: