Jaaaaaa ze zijn er :D :D - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van iris maden - WaarBenJij.nu Jaaaaaa ze zijn er :D :D - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van iris maden - WaarBenJij.nu

Jaaaaaa ze zijn er :D :D

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg iris

09 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Tis zo ver :D !! Paps en mams zijn veilig aangekomen in NZ :D !!!
Wat heeft dat lang geduurd zeg! Maar t was t wachten waard, was echt super fijn ze weer te zien!
Heb ze opgehaald van het vliegveld.. Stond daar een partij te zenuwen, en na 1,5 uur wachten kwamen ze eindelijk uit die schuifdueren gelopen :D Duurde voor mijn gevoel een eeuwigheid eer ze zagen waar ik stond, dus ben maar naar ze toe gerend, kon geen 2 seconde extra meer wachten, bijna ons pa omver gerend ;) Maar iedereen heeft t overleefd!

Ff wa te drinken gepakt opt vliegveld en heb ze toen op hun hotel gedropt. Ik moest die volgende dag nog n halve dag werken, dus konden ze lekker uitslapen van de lange reis. Als ze 5 minuten later waren aangekomen, hadden ze niet kunnen landen vanwege een onweersstorm... Dus hadden geluk! En die storm was ook niet mis!

Na mn werk ze eindelijk gevonden in Auckland, zijn we daar wat rond gaan dwalen en lekker uit eten geweest! Nieuw Zeelandse lam, echte aanrader!

De volgende dag zijn we een mensen rondje gaan doen, langs mensen waar ik veel mee om ga (Kiwi stel van 60/70 en Nederlands stel van 45 ;)), ze voorgesteld op mn stage en een rondje meegenomen door mn werkgebied. Erg leuk! Daarna diner bij mn homestay, was ook leuk! Was super gaaf ze eindelijk te kunnen laten zien wat ik hier ammol doe en met welke mensen ik omga enzo. Was een geslaagde maar vooral erg vermoeiende dag, dus allemaal optijd weer t bedje in!

Vrijdag zijn we dan eindelijk op 'reis' gegaan :D
Had van de lieve Nederlandse mensen hun auto gekregen voor die dagen, dus dat was erg tof van ze ! Alleen was die auto verzekerd vanaf 25 jaar, dus mn ouders werden meteen op de proef gesteld met links rijden :P Spannend!! Heb nog nooit zovaak LINKS! gezegd op 1 dag geloof ik, maar t ging ammol wel goed ;)

Vrijdag naar Whangerei geweest, onderweg gestopt bij een schattig honingcafetje. In Whangerei watervallen bezocht, Kaori bomen geknuffeld en geslapen in een super gezellige B&B. Die man was super aardig en t huis zelf was echt super gezellig.
Heerlijk geslapen in mijn veel te grote bed :D En na een overheerlijk ontbijt met ammol zelfgemaakte dingen uit eigen tuin doorgereden naar Bay of Islands. Dat was echt mooi! Zijn naar Russel geweest, klein stadje met wat interessante historische dingen. hebben een klein kerkje bezocht met kei gave vogelkussens :D En een bergje opgewandeld naar een uitkijkpunt (waren mn ouders erg blij mee :P ). Maar was de moeite waard! Kon 360 graden rond kijken met overal een mooi uitzicht, was tof!!

Savonds geslapen in Kerikeri in weer een veel te lux B&B. Weer heerlijk geslapen dus ;) Hadden man en vrouw nog ruzie, vrouwtje huilen en man boos weggeraced... Je ken maar lol hebben op je vakantie!
Die dag zijn we de Maori cultuur ingedoken. Naar een meeting huis geweest waar ze vanalles lieten zien als hun groet, dans, haka, zang etc.. Was interessant te zien!! Daarna naar een Rewa's villige; ammol huisjes, kano's, hutjes en dinger war de Maori in leefden, werkten en kookten. Wederom zuper gaaf!

Volgende dag een tussenstop gemaakt in Opononi. Niet heel veel te doen, maar wel een korte wandeling gemaakt naar een fanstisch uitkijkpunt!
En naar de 4 zussies geweest. Waren 4 grote Kaori bomen. Hebben de eerste alleen maar gezien, want dat was de grootste. En de eerste dag hadden we (alleen ik..) er al een geknuffeld, dus da was de wandeling niet meer waard gezien de tijd.
Op advies van een man die vanalles van Kaori hout maakt (klok, tafel, gereedschap, servies...) dit alles gedaan, en vervolgens geslapen in Dargaville, onze laatste bestemming.
Hier weer wat cultuur gesnoven; zijn naar een museum gweest met van alles over Auckland (Kaori, Maori, muziek, verzamelingen, boten....)
Hier sliepen we weer in een B&B. Huisje was van de moeder van dat vrouwjte geweest. Alles was dus kei oud, we voelde ons dus helemaal thuis :D !

De volgende dag de camper op gaan halen! Was ook nog ff spannend, want paps en mams hadden hun rijbewijs thuis laten liggen... GElukkig wel hun internationale rijbewijs meegenomen!! Dus niks gezegd en alleen kopieën laten zien van't Nederlandse, en ze accepteerde t :D !! Dus wij allemaal opgelucht! Meteen ons pa met da ding over de weg scheuren, ging allemaal goed :D
Hebben ze de eerste nacht voor onze deur geslapen, heb ik ze smorgens lekker vroeg wakker gemaakt zodat ik mn ontbijt bij hun kon opeten ;) ze daarna maar thee gebracht en weer ant werk gegaan!

Ze zijn nu ant reizen in t zuiden, allemaal super mooi!! Ben zo jaloers, mis t reizen al weer helemaal !!! Maargoed, ze maken t goed, hebben t naar hun zin en alles gaat goed, dus daar gaat t om :D !

Ben zelf dit weekend naar Pinnacles geweest. Das een gebergte in de Coromandel. Het is een flinke wandeling van 4 uur heen, je moet namelijk al je slaapspullen, eten, drinken, kleding etc voor die dagen meenemen in je backpack!. Maargoed, na 4 uur eindelijk die tas van je rug en dan nog heeeerlijk 50 minuten (!!) traplopen om naar t hoogste puntje toe te lopen. Maar na 5 minuten waren we dat al weer vergeten, want de sunset was echt onwijs mooi!!
De volgende morgen om 4 uur weer op om de sunrise te zien (smorgens vroeg weer de kl*te trappen op...) Maar was t wederom helemaal waard :D Heeeele mooi sunrise, als eerste van NZ !
Daarna terug gelopen naar de hut, ontbeten, spullen ingepakt en terug naar beneden gelopen.
Helaas heeft vooral mn rechter knie t weer begeven... Dus moet weer ff rustig aan doen, lekker handig met mn werk !!
Maargoed, wel 3 hele toffe meiden ontmoet, dus gaan een keer goed stappen :D HEb er nu al zin in!! Kan me niet meer herinneren de laatste keer dat ik bier heb gedronken.. Dr zijn ook zoveel leuke dingen te doen hier :D !

Ben afgelopen donderdag met t Nederlandse stel naar een Nederlandse film avond geweest, georganiseerd door de NLse ambasade. Was uiteraard een meeeega slechte film, maar wel kei gezellig!

En nu ben ik dood op van alle indrukken van afgelopen week... Maargoed, alles ging goed, alles was mooi en gezellig, dus heb er wederom geen spijt van :D

En ohja! Had eerst t idee met wat mensen om buiten te slapen bij Pinnacles, dus heb 2 meeeega dikke vallende sterren gezien. Waren kei helder en waren lang zichtbaar. Was dus echt ontzettend gaaf. Maar na een tijdje werd t toch wel koud dus zijn we maar naar binnen verhuisd :P

En op de terugweg had 1 van die meiden dr enkel flink verzwikt, dus die heb ik nog half naar beneden mogen dragen. Was wel gezellig!

Nou das wel weer genoeg denk ik zo! Ik ga ff boekie lezen en slapen ,ben helemaal op! En deze week een 6 daagse werkweek om de schade weer in te halen van de vrije dagen..

Tot over 2 weekies :D

• 09 November 2014 - 21:23

Julia De Bruujn:

Hoi iris dat is een spannende week geweest wel blij dat j . Ouders er zijn geniet van je vakantie want de tijd gaat snel .ik heb heel je verslag gelezen het was prachtig.allemaal heel veel groetjes en weer tot later xxx oma.

• 14 November 2014 - 21:42

A3v.G :

Iris,
    Heb weer genoten van je verslag.
    Wel fijn dat het met je ouders allemaal goed gegaan is.Ik begrijp uit je verslag dat ze nu verder alleen reizen. Dat links rijden zal wel even wennen zijn.Maar laat ze genieten.
    Voor jullie alle drie , heel veel plezier en tot het volgende verslag..
    Groetjes A3v.G.